Ősz l Alapdarabok

szeptember 22, 2013

Erőre kaptam és kitaláltam hogy összeszedem az új évszak  hasznosnak vélt ruhadarabjait, amik a hidegebb idő beköszöntével jól jöhetnek. A következő összeállítás csupán a saját ízlésemet tükrözi és azt, hogy nálam milyen ruhadarabok dominálnak ebben a szezonban, mik azok amiket ha beköszönt a rossz idő hordani szoktam és mik azok amik még nincsenek de például  a Glamour-napok jó alkalom lehet rá, hogy beszerezzem. Szóval a továbbiakban abszolút az általam  kihagyhatatlannak   minősített  őszi ruhatárról olvashattok ( ki másét is, ha már ezen az oldalon jársz Kedves Olvasó!) 

Szóval a  fejben összeállított  "őszi must have" listám darabjaiból hoztam néhány inspirálónak szánt képet, ami nem feltétlen a legújabb trendek világát tükrözi, sőt. Inkább alapok amolyan örökdarabok, ami jó bázis lehet az aktuális trendekhez, variálható szegecsekkel, csipkével, bőr rátéttel és kitudja még mivel.
Átlapoztam/Böngésztem persze  egy-két divatlapot, őszi-téli trendről szóló oldalt hogy azért ne keltsek túlzottan elavult hatást a saját ízlésemmel de bevallom az új trend kevésbé ragadott magával, amelyik irányzat meg tetszik az lényegében tavaly és azelőtt is trendinek számított. 
Hiába, nincs új a nap alatt...

I. ÁTMENETI KABÁT

Szerintem a legfontosabb és amiből jelenleg hiányt szenvedek. A hideg idő beköszöntével, akármennyire nem 'füllik a fogam' a réteges öltözködéshez bizony létszükséglet egy nem túl vastag épp hogy a szeles és nedves időjárástól megóvó kiskabát ami a jelenlegi szeszélyes időjárásban jól jöhet. Tavasszal még két ilyenem is volt: egy vagány, barna bőrdzseki és egy military stílusú, kék hosszabb fazon képében. De múlt hétvégén csalódottan nyugtáztam, hogy a bőrdzsekim végleg beadta a kulcsot. Pedig a legkihasználhatóbb típus szerintem. Nézegettem az üzletek kínálatát de egyik sem fogott meg igazán. Nagy dilemmában vagyok hogy idén ősszel "beújítsak" egy trench stílusú kabátot vagy maradjak a jól bevált bőrdzsekinél.




 II. ZAKÓ/BLÉZER

Ez a kategória akár el is hagyható azok számára,  akik rendelkeznek az előzővel  vagy akiket nem fűz olyan szintű földöntúli vonzalom a blézerek iránt, mint engem. Még szép, hogy nálam ez is bekerül a "must have" őszi listába. Most épp négy lóg a szekrényben - igaz ebből csak kettőt hordok - egytől egyig más-más stílus.  Az alkatunknak megfelelő blézer legalább annyira fontos (és nehéz feladat) mint a "kisfekete" vagy a tökéletes farmer. Lehet elegáns viselet vagy  boyfriend típusú nacival, tornacsukával párosítva lezserül elegáns összhatást keltő. Nálam fontos szempont, hogy minimum két gombos legyen, amit  nem is olyan egyszerű beszerezni manapság, jól jöhet egy alap fekete és egy mintás vagy élénkebb színű a lehangolt hétköznapokra.

 



 III. NADRÁG

Míg másnak  az őszről a suli kezdés jut eszébe, nekem az immár hagyománnyá vált őszi farmer vásárlás. Nem mondom hogy máskor nem, de így szeptember, október tájékán biztosan beszerzek legalább egy új farmert.  A legutóbbi két alkalommal az f&f-nél találtam  nagyon jó fazonú és színű farmernadrágot. Már látom is hogy a Glamouros kuponnal idén is haza hozok egy ígéretes darabot :) Lapul néhány hagyományos denim is a gardrób mélyén, de én mostanában ezeket a streccs anyagú, nozipzár-féle változatot részesítem előnyben. 
Szóval én farmerben gondolkodom elsősorban de jöhet bármi, főleg ha  színes. Az üzleteket ellepték az oldalt  bőr-rátétes leggingsek és meglehetősen vékony anyagú "szövet" nadrágok is, ezek is tetszenek de az esély hogy ne fázzon fel télvíz idején viselője szerintem a nullával egyenlő.





IV. KÖTÖTT RUHA

Nem igazán hordok ruhákat, ha mégis biztos az őszi/téli szezonban, mert csizmával mutat szerintem igazán jól. A legfőbb ok, amiért nem hordok szoknyát/ruhát az a harisnya-mizéria, ami kikerülhetetlen - legalább is nálam. Általában mire felveszem a frissen bontott harisnyát már elszakadt vagy ami még rosszabb útközben szalad fel. Egyszóval nincs szerencsém a harisnyákkal:)Van egy régi, méregzöld  kötött rucim még a megboldogult Jeans Club-ból való, szegényre legalább 3 éve rá se néztem pedig a színe és a fazon is tökéletes lenne erre a szezonra.Na, majd ezen a télen....




V. ING

Ing viszont jöhet bármelyik évszakban, nagyon szeretem/szeretném őket de az elmúlt pár évben olyan nehezen találom a tökéletes darabokat amik nincsenek elszabva. Mindig szűkített, lehetőleg hosszított fazonok közt keresgélek a szín és a mintázat csak másodlagos szempont nálam. Egyedül a  farmering maradt ki az életemből egyenlőre, nem tudom elképzelni magamon csak farmernadrággal. A farmer farmerrel meg - régen legalább is - hatalmas divatbakinak számít(ott).



VI. LÁBBELI

Cipő téren aztán végképp nincs változás. Még mindig a hódítanak a western csizmák és a sneakerek tavalyról meg a vastagsarkú prémes/szőrös darabok megspékelve némi strasszal és szegeccsel. Alkalmi vonalon még mindig a velúr platform szerű bokacsizmák lepik el a boltok polcait. Egy wedge sneaker  nagy vágyam tavasz óta, akkor nem sikerült levadásznom remélem most szerdán a cipővásáron sikerül kifognom egyet a méretemben. Egyébként őszi/téli cipő fronton jól állok: van western, van platform, van telitalpú, van lapos hobbit, van szürke, van barna, béléses és fűzős is, szóval már csak egy sneakerért áhítozok.


deichmann.com
VII. KIEGÉSZÍTŐ

Kesztyűből két, nagyon különböző fajtám van; egy bőr és egy, - általam csak piacos kesztyűnek hívott  változat. Tudjátok, aminek hiányzik a vége (vagy hogy is mondják?!) Kissé csöves feelinget kelt, de én csípem :) Habár egyiket se sűrűn hordtam a tavalyi szezonban, nálam nincs nagy jelentőségük. Egyik sem véd igazán a hidegtől és egyikben sem lehet olyan igazi, kerek hógolyókat gyúrni :D
Hasonlóképp érzek a sapkák iránt, egyik sem áll se jól, de még csak elfogadhatóan sem. Így -10fok felett eszembe se jut felvenni. Nem így a sálakkal, azokat imádom! Minél nagyobb, vastagabb  kötött annál jobb.  Tavaly kötöttem is egy körsálat bár kinézetre inkább pajzsnak néz ki, de ha megtalálom majd megmutatom mit alkottam. Amíg nincs olyan hideg, addig meg színes-mintás sálakkal, kendőkkel próbálom variálni a összképet.




Nálatok miből áll az őszi alap- ruhatár?


képek forrása: google, deichmann .com

You Might Also Like

1 hozzászólás

  1. Nekem is be kellene szereznem egy őszi kabátot, nekem a kb. térdfölöttig érő bézsszinűek tetszenek nagyon.
    Újabban szoknyapárti lettem (persze vastag harisnyával - majdhogynem leggingsel). A Glamour napokon téli ill. melegebb ruhákat szeretnék bevásárolni.. na meg csizma kellene ha lesz valahol.

    VálaszTörlés

Facebook